İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu; 420 yolcu kapasiteli, yüzde 100 elektrikli metrobüsün test sürüşüne katıldı. Edirnekapı Garajı’ndan Avcılar’a kadar test sürüşüne eşlik eden İmamoğlu, yolculuk öncesinde yeni nesil metrobüsle ilgili açıklamalarda bulundu.
Test edilecek aracın İETT ve Metro İstanbul’un ortak çalışmasıyla kendi önlerine getirildiğini belirten İmamoğlu, “Metrobüs hattındaki yenileşme kavramına uygun araç arayışlarımızda, gördüğünüz bu modelle ilgili bize bir sonuç gelmişti. Bu sonuç, bunun denenebileceği ve özellikle hattaki performansı ve bu noktada metrobüsün önümüzdeki zaman diliminde devam ettiği sürece, bu araçlarla daha kolay, yolcu birikmeden, yolcu konforunu önceleyen, aynı zamanda hava kirliliğini de çok ciddi seviyede azaltan, sıfır emisyonlu bir araç olmasıyla bize sunumu yapıldı. Sonra arkadaşlarımızla, bunun mutlaka çok ciddi bir deneme sürecinden geçmesi gerektiğine karar verdik. Hazırlıkları yapıldı. Bu aracın nakli gerçekleştirildi ve 1 ayı aşkın süredir bu hatta, önce bazen trafiğin hiç olmadığı gece vakitleri başlandı. Daha sonra gündüz zaman dilimi içerisinde de denemeler yapıldı. Yolcusuz yapıldı, yolculu ve yüklü şekliyle de denemeleri yapıldı, yapılmaya devam ediyor. Ben de bugün, kamuoyuna açık bir şekilde, halkımızla birlikte deniyor olacağım” dedi.
“GÜNLÜK KAPASİTE MİLYONU AŞIYOR”
Metrobüs hattının verimliliğini, konforu arttırıp yolcu yığılmasını azaltmayı hedeflediklerini vurgulayan İmamoğlu “Metrobüsün milyonu aşan yolcuya sahip günlük kapasitesi var. Tabii bu hat üzerinde olası, şu anda yapımı bitmek üzere olan, yapımı devam eden ve başlanacak olan metro hatlarımız da var. Ama bütün onların, yıllara sarih bir şekilde İstanbul ulaşımına katkısı ne olacak? Metrobüs hatlarından beklentimiz ne olacak? Kısa, orta, uzun vadede bu iyileşmeyi sağlayıcı, bu tarz araçların sayısı ne olmalı? Bütün bu verimlilik hesapları üzerinden, bu araçla ilgili kanaatlerimizi olgunlaştıracağız. Günün sonunda, en doğru kararı vermek istiyoruz” dedi.
1.5 KAT FAZLA YOLCU TAŞIYOR
İmamoğlu şunları söyledi:
“Bizi cezbeden tarafı, yüksek sayıda yolcu kapasitesine sahip olması, sahadaki performansı. 400’ün üzerinde yolcu kapasitesine sahip. Ki şu an bizim en yüksek kapasiteli aracımız 280 yolcu kapasitesine sahip. Onun 1,5 katına yakın bir kapasiteye sahip olması ve tabii sıfır emisyonlu bir araç olması. Diğer koşulları da olgunlaştırdığımızda, sizleri bilgilendireceğiz. Umarım İstanbul halkı için en doğru tercihi yapıyor olalım. Bizim bu tür olaylardaki temel prensibimiz; bu bir işin sürdürülebilirliği, dayanıklılığı… Daha önce, biliyorsunuz, çok olumsuzluklar yaşandı. Araçlar alındı, uyumsuz oldu. Araçlar gidemedi. Yokuş tırmanamadı. Parçası bulunamadı. Araçlar daha sonra, neredeyse tedavülden kalktı. Ve tabiri caizse, hurdaya dönüşecek şekilde çürümeye terk edilmek zorunda kaldı. Bu bahsettiğim şey 16-17 yıl öncesinin bir talihsiz hikayesi. Ama biz, bütün işlerimizi çok ince eleyip, sık dokuyarak yapmak gayretindeyiz. Çünkü vereceğimiz her kuruş lira, milletimizin parası. Onun için, en doğru şekliyle yatırım yapma gayreti içerisindeyiz. Umarım hayırlısı olur.”
İLK YOLCULARI BİNDİ
Eyüpsultan’daki Edirnekapı İETT Garajı’ndan başlayan yolculuk, gazeteciler eşliğinde Avcılar Kampüs Durağı’nda son buldu. Test sürüşü sırasında bazı duraklarda metrobüse yolcu da alındı. Test aşamasından metrobüsün ilk yolcuları, İmamoğlu ile hatıra fotoğrafı çektirdi.
40 METRE UZUNLUĞUNDA VE 4 VAGONLU
İETT Genel Müdürü Demet’in verdiği bilgilere göre; dizel metrobüslere göre yüzde 60 yakıt tasarrufu sağlayan elektrikli metrobüsler, 100 bin kilometrede, 2,5 milyon lira yakıt tasarrufu sağlıyor. Bu yatırımla 300 ton karbondioksit salınımının önüne geçmeyi planlayan İBB hem çevreyi hem de belediye bütçesini korumuş olacak.
Ayrıca elektrikli metrobüs; sessiz çalışarak, kentteki gürültü kirliliğinin de önüne geçecek. Çift yönlü sürüş imkanı tanıyan yeni nesil elektrikli metrobüs, 40 metre uzunluğunda ve 4 vagonlu. Yolcu taşıma kapasitesi, metrobüs filosundaki en uzun araçtan yüzde 50 daha fazla ve 420 kişi taşıma kapasitesine sahip. Test aracının menzili yaklaşık 80 kilometre. 800 kW güçte, 20 dakika şarjla, ortalama 50 kilometre menzil yapılabiliyor. Araçlar, yasal mevzuata göre köprüye geçemiyor. Yeni nesil araçlar alınırsa Zincirlikuyu- Beylikdüzü arasında sefer yapacak. Araçlar, Tarihi Yarımada’dan geçen T1 Tramvay hattında da denenecek.
GÜNDEM
25 Aralık 2024SPOR
25 Aralık 2024GÜNDEM
25 Aralık 2024SPOR
25 Aralık 2024SPOR
25 Aralık 2024GÜNDEM
25 Aralık 2024GÜNDEM
25 Aralık 2024